Selasa, 31 Januari 2012

:D


siapa sangka dok ats ley jatuh ttbe.
 tpi itu lh jdi kt dri 
ak nak cerita.sedang seronok enjoy tk pduli apa-apa
sekali dtang musibah yg tk diduga..
pedih terasa,hati mcm trseksa..mncari erti supya diri mngerti SEGALA!!
 KESIMPULAN tersirat atas apa yang terjadi
niy ke petunjuk yg ditunjukkan dari ILAHI?

 wujud macam-macam lagi persoalan .
 rupanye ak lupa dah wat banyak KESILAPAN!
 tapi naper sekarang bukan dari dulu?
 mungkin ke TUHAN dah bagi banyak muka kat aku???

keliru, nak jumpe KAWAN-KAWAN pun malu 

TERSENYUM ,tpi dlm hati siapa tahu?
 PENGALAMAN bagi aku PENGAJARAN!!!
ulangi KESILAPAN adalah KESILAPAN!!!
 aku sedar niy semua dah diaturkan.
 dan mulalah mulut keluarkan ungkapan
 ''kebaikkan macam mana yg harus aku LAKUKAN??
kebaikkan macam mane yang harus ak jalan kan!!"

 tuhan ,ampunkan semua kesilapan''
ucapan biasa yg sering dikatakan..tpi bnyk yg lupa,biar diri HANYUT..
  ULANG DAN ULANG yang buruk masih diikut
jadi hari-hari bole jdi keluarga sendiri
 korang mesti merasai ,pasti pernah lalui .(mcm mne ak rase niy)
 bila tuhan tarik nikmat ,baru dapat kesedaran 
  baru nak ingat ,tapi dah PUTUS HARAPAN!!!

nanti dulu ,teruskan berjalan berdepan rintangan 
  JANGAN berhenti bila penyesalan .menyerang perasaan 
 SARANAN mengelirukan ,lepas buat kesalahan
  JANGAN RISAU ADA JALAN PENYELESAIAN
kesalahan satu FITRAH,benda yang LUMRAH 
 pagi takkan slalu GELAP!pasti akan CERAH!!
 jalanan berliku tk mngkin semua INDAH!!
namun yg dah lepas biarkan jadi SEJARAH!!!!
  yang PENTING ''INSAFI''
terus pndang ke depan 
  muhasabah diri ,yg lain serah pada TUHAN!!

kalau aku dapat putarkan segala waktu 
 pasti aku akan kembali ,ke masa lalu 
kalau aku dapat padamkan ,dosa-dosaku 
 pasti aku takkan ulangi , KESILAPANku.

 ini lah REALITI kini yang aku hadapi 
  bercelaru terkeliru ,dugaan duniawi 
yang PASTI,setip kettelanjuran mula aku kesali
 malu menghadap TUHAN!!selepas peluang berkali

  kali ini aku YAKIN 
cabaran tak brhenti 
disogok usia remaja
hanya datang sekali 
tapi lupa semua itu 
bersifat sementara ,ada lagi yg abadi
 tunggu kat atas sana..

tenung-tenung balik
orng disekeliling kita .menyeru kebaikan tu
 tanggungjawab bersama
sedarlah fitnah konspirasi
 melanda dunia
mana benteng diri benteng iman bila ditanya??

dua jalan terbentang,
 pilih SATU saje maahh
 setapak melangkah .tiada lagi peluang kedua .

banyak dugaan yg ak ptot jalani .mana semua orng yg ak syg??
 mne smua orng?dekat sipa aku nak mengadu cerita?

 aku xnk cakap banyak .cakap banyak pon xde GUNA!!
untu ko ak nk mintak maaf s'sngt ,ak slalu x hrgai kau .
 aku terlampau bnyk buat salah dengan kau .maaf kan ak.

UNTUK KAU :aku tahu aku tak kan pernah dpat kau .tapi aku selalu brdoa yang kau bahagia dengan keputusan kau ,
Ya Allah,
Andai dia bukan untuk aku,
Andai dia bukan jodoh aku,
Maka berilah ganti yang lebih baik buatnya,
Berikanlah dia insan yang benar benar terbaik buat kehidupannya,
Insan yang benar-benar mampu memimpinnya ke syurga-Mu,
Dan bantulah aku untuk memperbaiki diri aku,
Agar aku tidak lupa siapa diriku ini.....

pada u all yg bce niy klo ak ad buat salah pon aku nak mintak maaf .
 kat dalam DUNIA NIY xde sape pon yang SEMPURNA!!!

"jangan terlampau percaye orang sebab pada masa yang sama
 dye selalu typu kita .JANGAN terlampau mengikut nafsu nnty kete sndry mnyesali nyep.
ingat sebelom buat !!sblom nsi mnjdi bubur laa katakan .hmm.''

Tiada ulasan:

Catat Ulasan